Skak Online

Der findes utallige muligheder for at spille skak på internettet, f.eks. Chess.com, Chess24.com, Internet Chess Club (ICC), Free Internet Chess Server, chess.net og eskak.dk. Nogle kræver medlemsskab og et gebyr, mens andre er gratis.

Da covid-pandemien lukkede alle foreninger ned i 2020 valgte vi i Tønder Skakklub at starte en online-turnering for medlemmer. Det blev ikke en kæmpe succes, men der var dog nogle medlemmer, der deltog, og det besluttedes at gøre den til en årlig begivenhed. Der er stiftet en vandrepokal, og det er gratis at være med.

Sæson 2019-20 gav sluttabellen her med Hans V Hansen som vinder.

Sæson 2020-21 gav sluttabellen her og vandtes af Dieter Kröger.

Sæson 2021-23 er klar til at starte., og er udvidet til at dække to sæsoner. Samme betingelser som i de to første udgaver, dvs 4 partier med hver modstander á 10 min pr spiller via Chess.com. Partier, der er spillet inden 1. august 2023 tæller. Tilmelding til NF med navn og nick på Chess.com. En spilleplan kan findes på  siden Seneste Nyt.